Friday, October 9, 2009

My Dear Friends...I LOVE MY JOB!!!

Dah setahun aku meniggalkan alam student..Bagiku waktu jadi student la yang paling banyak meninggalkan kenangan pahit manis yg x kan dapat ku lupakan terutamanya waktu bergelar mahasiswa.Banyak pengalaman baru dan kenangan yg paling terkesan dalam hidupku bermula di UIA..Kini aku maju selangkah dalam hidupku..menjadi career women..aku teringat kata-kata lecturer yg mengajarku sebelum ini yg belajar ni perkara yg paling mudah jika dibandingkan dgn bekerja.Mula-mula aku x percaya sebab bagiku alam pekerjaan sgt menyeronokkan sebab x perlu buat assignment atau ambil exam.Tetapi aku tersilap...100% silap.Jika diberi pilihan aku akan memilih utk belajar tp tu lah lumrah hidup,kita kena teruskan juga hidup ini dan hadapi segala rintangan untuk berjaya.Memang sukar untuk menghadapi tekanan kerja,tekanan dari fellow colleagues,dan dari pihak atasan,sehingga satu tahap aku berputus asa utk bekerja tetapi aku cuba anggap yg ini sebagai cabaran yg perlu aku sahut untuk aku berjaya.Hingga kini aku tetap dilanda seribu satu masalah di pejabat,tp kerana ada kawan yg cukup memahami dan memberi sokongan membuatkan aku kembali bersemangat untuk teruskan perjuangan..;)
Gambar kenangan time Buddy Lunch,time ni keje dkt e2 Power Cyberjaya,subsidiary OCBC Bank sebagai Customer Service Executive utk Singapore.Batch kitorg sangat la besar dan paling happening kot.Keje mmg 100% stress,ari2 kene maki oleh customer.Ada ke patut takut sangat pasal duit sampai 12 tengah malam pon kol nak tanya brapa balance duit kat dalam akaun.Haha,kadang2 lawak customer2 nih,ada yang nak ajak kuar makan,nak mintak no fon,nak berkenalan.Tp tu la,tahan 4 bulan jer,sbab x tahan ari2 nangis kene maki..last2 resign.Huhu..Tp still keep in touch dgn officemate lama.Ni la 1st job aku yg mmg btl2 membuatkan aku gerun dgn alam pekerjaan ni.Mmg x kuat hadapi tekanan sbb baru je habis stadi dalam beberapa minggu da start keje yg mana mmg antara kerja paling mencabar..tp hasilnya lumayan oo..$$..hanya yg berhati kering dan btl2 minat bidang ni jer yg akan stay..(aku berhati basah la kiranya ni..??)Yang bestnya keje kat sini,walaupun Cyberjaya tu jauh dari KL,tp dapat jimat dari segi kewangan.Kerajaan dah peruntukkan bas Rapid KL tuk sapa2 yg keje kat Cyberjaya.So,transport is free,or utk sapa2 yg bw kete government bg allowance transport $200.Lumayan kan..huhu.Boleh la mewah untuk seketika;)




















Haaa..tempat keje aku skrg,HSBC Data Processing Malaysia.Keje ni lebih kepada Securities Industries,trading saham ala2 bursa saham tu tp bukan saham Malaysia,kitorang trade saham UK.Keje pon ikut time UK.Dah jadi burung hantu da aku ni..tiap2 malam bekerja keras.haha..So far,keje ni ok.Mmg minat pon bidang ni lgpon pernah ambil course saham2 ni time study dulu,kiranya x la alien sgt benda ni.Alhamdulillah da dekat setahun keje kat sini walaupun terpaksa tukar waktu tidur.Malam kene berjaga,siangnya plak,melantak tido...hoho.Kat sini aktif sket la,siap masuk friendly match netball HSBC vs Bursa Sham M'sia,tp kalah..huhu.X pa kita cuba lg next time.Tempat keje kat sini mmg mementingkan keselamatan customer data.HP,cemera,pen drive even MP3 pon x bleh bawa masuk office.Segalanya kene letak kat dalam loker kita sendiri.Yang bleh dibawa ialah badan jer la.huhu.Yang bestnyer lg HSBC kongsi bangunan keje dgn Bursa Malaysia dgn Astro Awani.Selalu sgt la jumpa artis,pembaca berita dgn pengacara kat food court.huuhu.Skrg nak cite ttg geng ofiS HSBC ni.Geng2 aku kat dalam gambar ni mmg kawan baik punya,teman bercerita,teman makan sesama,teman gosip,cerita,luahan perasaan,segalanya la,tp yg paling best semuanya kaki lawak.Asyik buat lawak jer keje dorang.Aku plak kaki gelak jer la.Gelak2 ni dapat gak la meredakan tekanan yg bermacam2 kat office.X lama lagi my best friend akan bertunang dgn pilihan hati.Alhamdulillah dah ada calon jgn tunggu lelama..(Nasihat utk diriku dan dia..hehe;)
X sabar nak pg keje hari ni sebab ada majlis rumah terbuka raya HSBC + Birthday Party utk 3rd quarter batch & Farewell party tuk Mr.Mike,Ass.Vice President kitorang sbb dia nak kene transfer kat Hong Kong daa.Aku jadi committee catering and menu makanan mmg sedap gler..Harapnya semua yg dirancangkan sebelum ni berjalan dgn lancar.Amin..

0 comments:

Template by:
Free Blog Templates