Friday, October 2, 2009

Salam Aidilfitri dan salam kemaafan kuucapkan kepada semua.Maafkanlah diriku ini andai aku pernah membuat hati sesiapa terluka.Aku hanya insan biasa yang tidak akan lari dari membuat kesilapan.Raya tahun ni best jugak la sebab dapat balik beraya kat kampung.Jarang beno aku dapat beraya kat kampung ni,selalu beraya kat bandar jer tak pun merantau kat negeri orang pegi umah member sambil menyanyikan lagu dendang perantau.Kali ni dapat gak la nyanyi lagu balik kampung.huhu.Alkisah ni bermula masa aku nak balik kampung la.Dah la balik time raya ke-4 da,macam2 benda terjadi..ada jer halangan.Raya pertama terpaksa merantau kat umah kawan kat Klang..tp best gak la sebab family dia baaaiiikk sgt,siap main mercun dgn anak2 buah dia lagi.tak la rasa sedih sangat tak dpt nak raya dgn insan2 tersayang.









Ni gambar yg aku ambil time nak balik kampung kat Sandakan,naik bas express.Dah sampai dekat Kundasang tu tetiba tayar bas meletup,cuak jugak sebab jalan tu bengkang-bengkok macam ular lagi-lagi kat lereng bukit.Terpaksa la berhenti nak tukar tayar.Agak lama jugak nak tukar tayar tu,ada la dalam sejam.Time ni la aku ambil kesempatan ambil gambar pemandangan gunung Kinabalu tu. Teringat kenangan time jd student kat UIA dulu,buat ekspedisi mendaki gunung kinabalu,alhamdulillah sampai gak aku kat puncak walaupun dah nyawa-nyawa ikan, semput.huhu.Agak lama perjalanan dari Kota Kinabalu ke Sandakan,ada la dalam 6 jam.Sampai kat kampung jer dah malam.Selain beraya,sempat gak pegi majlis malam berinai kat rumah jiran di kampung sebelah pihak lelaki,kesian dia bersanding sorang2.huhu.Semoga berbahagia.









Jum aku kenal kan dengan adik bongsu kesayangan ambo yg berbaju biru ni. Haa,ni la adik aku yang paling manja,baru 10 tahun.Penat nak layan kerenah dia,kadang2 geram gak dengan perangai manja dia yang agak keterlaluan tu.huhu,tp sabo je la,da nama adik kan.kita layanzz jer la.Sebelum berpatah balik ke KK,sempat singgah lagi ke bandar Sandakan,jalan2 cari makan dan cuci mata walaupun tak la jalan sgt sbnrnya.







Masa kat Sandakan tu,aku dgn family stay kat hotel Tyng Garden(kalo pegi Sandakan,aku rekemenkan hotel ni;p).Stay dalam 2 hari sbb nak beraya kat rumah2 family kat sana sambil makan angin and shopping sket2.Rasa macam cepat sangat masa berlalu,yelah cuti raya pon aku dapat tak sampai seminggu,dah nak balik kerja.Hah,masa nak balik KL pon ada kejadian yang tak diingini gak.Agak malang nasib aku di hari raya ni,tapi takpe la maybe ada hikmah,kan kan kan. Gambar2 kat atas ni diambil time flight aku dari KK-KL delay 6 jam dari jam 7pm ke 1am.x ke lama tu.aku pon ambil la kesempatan ni pergi ke Tanjung Aru Beach,kebetulan dekat dgn airport.Waktu tu kalau x silap dah 11pm kot tapi org still ramai.Mmg tempat ni x pernah sunyi dan ni la tempat favourite aku yg aku selalu pegi utk mencari ketenangan.Suka sgt dengar bunyi ombak sambil tengok matahari terbenam lagi2 pergi dgn insan teristimewa.haha..;p Oh ya..ada satu cerita yg bole tahan gak klakar.Sebelum pegi pantai ni,lapar punya pasal pegi la cari kedai makan sekitar airport tu.Mak plak teringin sgt nak makan masakan kampung malam2 tu.Cari puny cari punya cari akhirnya jumpa gak kitaorg kedai masakan kampung.Dah parking kat dalam restoran ala2 kampung tu,rasa semacam jer,pelik pon ada.Semua org kat dalam tu pakai baju melayu dgn baju kurung.Rasa mcm segan+malu+tebal muka,kami pun blah.Tetiba ada sorang pak cik tu tahan kereta kitaorg.Pelik gak,ada masalah ke,mana tau dia marah masuk kawasan dia ke kan.Rupanya2nya dia nak jemput masuk beraya.Dah alang2 terlajak masuk kat tempat dia,dia ajak la turun makan kat rumah dia..rupanya majlis rumah terbuka.Patut lah semua pon pakai baju melayu dengan baju kurung.Aku jer yg x kena dgn tema malam tu.huhu.best gak langkah kanan,dapat makan free.Gambar pondok kat atas tu la tempat aku dan family melantak..ala2 kampung la katakan.haha;D






Ni keadaan dalam boarding room kat Kota Kinabalu International Airport.Masa ni tengah tunggu panggilan nak masuk flight je.Kesian ramai yg tertidur kat kerusi sbb flight delay.Rasa mcm lawak gak flight delay sbb2 tak de pilot dgn kapten nak bawa kapal tu je,terpaksa tunggu 6 jam.hohoho. Tapi alhamdulillah sampai gak akhirnya kat KL dgn selamat walaupun keadaan cuaca kat KK waktu tu ribut.Baru-baru ni pon bangunan tempat aku kerja bergegar kesan gempa bumi kat Sumatera dan Samoa.Risau kejadian Tsunami terjadi lagi walaupun skrg dah terjadi Tsunami kecil kat Samoa.Cuak gak bangunan bergegar,tp syukur la tak de apa2 berlaku.Semoga Tuhan melindungi kita semua daripada musibah ini.Amin.

0 comments:

Template by:
Free Blog Templates