Saturday, October 10, 2009

Nasyid Gala Convest IIUM '09










UIA kini tengah meriah dengan convocation fiesta yg datang mcm hari raya juga,setahun sekali.Memang favorite aku pergi fiesta ni sebab banyak sangat stalls,jual baju,makananan,kedai makan berlambak2,jual barang2 convo,perhiasan..bermacam2 la.Aku suka window shopping jer tak beli apapun,jumpa kwn2 lama,borak2,dah lama x jumpa sejak habis blajar ni.Masing2 dah ada kerjaya skrg,cepatnya masa berlalu dan ada gak yg dah berumah tangga,siap dah ada cahaya mata dah..Jeles gak..huhu.Sabar,kalau jodoh takkan ke mana,yer tak.Nak dijadikan cerita,tadi sempat gak la pegi Convest tengok pertandingan nasyid,yang menarik minat aku untuk tengok sebab abg mas pon ikut sekali tapi kali ni bukan berseorangan,dia perform dgn kumpulan Acoustic 4.4.Ada cerita lawak disebalik nama Acoustic 4.4 tu..dapat nama kumpulan tu pon last2 minit nak perform.Acoustic tu dorang dapat sebab dorang nyanyi tak guna minus one,dorang nyanyi dgn diiringi oleh gitar jer dan 4.4 tu ialah nombor bilik anggota2 kumpulan tu kat Mahallah Uthman..haha.Ada 5 orang yang main gitar dan 3 orang nyanyi,semuanya ada 8 orang la.Lagu yang dorang nyanyi mmg lagu favorite aku,aku suggest supaya dorang nyanyi lagu ni,Lagu Cinta by Varian.Antara penyanyi tu mmg ada anggota varian iaitu Abg Mas dgn Khairy.Ahli2 kumpulan tu sebenarnya roomate abg mas,dia bawak semua sekali perform,bagus la,walaupon first time nyanyi dorang tetap sporting walaupun kaku juga la atas pentas..ish3..Zarul..oo Zarul..hang ni klakar..ada bakat menyanyi jg yer,teruskan usaha;)

0 comments:

Template by:
Free Blog Templates